Zorg ervoor dat u onderstaande gegevens bij de hand heeft voordat u herhaalrecepten gaat bestellen |Naam en geboortedatum| | Naam medicijn | Sterkte van het medicijn | Hoe vaak per dag u dit medicijn gebruikt | Aantal tabletten/Periode waarvoor u een herhaling wilt | Naam van uw apotheek | Gaat u het zelf afhalen of met het bezorgd worden |
Om van deze dienst gebruik te maken behoeft u logingegevens.
Deze gegevens kunt u slechts via de doktersassistente verkrijgen.
Voor meer informatie kunt u kijken op de deze pagina
Het
Als hetgeen wat u besteld niet overeenkomt met de in uw medicatiehistorie bekende medicatie, zal de assistente hierover contact opnemen met u. Alleen chronische medicatie welke dagelijks ingenomen moet worden, mogen herhaald worden. Deze chronische medicamenten worden voor 3 maanden voorgeschreven.
.
Volgens landelijke afspraken kunnen antidepressiva, slaaptabletten en kalmeringstabletten voor maximaal 1 maand voorgeschreven worden.
.
De anticonceptiepil kan voor maximaal 6 maanden voorgeschreven worden.
.
Het komt wel eens voor dat de apotheker een door de huisarts voorgeschreven geneesmiddel vervangt door een meestal goedkoper maar identiek geneesmiddel. De apotheker zal u hierover altijd informeren. Voor vragen over vervangende, identieke geneesmiddelen kunt u te allen tijde terecht bij uw apotheker.
Het kan wel eens voorkomen dat u langer moet wachten dan u van ons gewend bent.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dit om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten.
.
We hebben een dagelijks ochtend spreekuur en een klein middagspreekuur. Uw afspraak duurt 20 minuten en is geschikt voor het behandelen van maximaal twee klachten.
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er dan rekening mee houden in de agenda om uitloop van het spreekuur proberen te voorkomen.
Bent u om medische redenen niet in staat zijn om het spreekuur in de praktijk te bezoeken, dan kan de huisarts ook naar u toe komen. Het verdiend echter, indien mogelijk, de voorkeur om in de huisartsenpraktijk te komen omdat daar betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden zijn.
Een telefonisch consult is bedoeld voor een korte vraag of om een uitslag te bespreken. U kunt hiervoor een afspraak maken. U wordt dan teruggebeld door de huisarts.
Spoedpost Westelijke Mijnstreek (046)-4009925
Buiten de openingstijden (vóór 8:00 en ná 17:00) en in de weekenden kunt u voor spoedgevallen terecht op de Spoedpost Westelijke Mijnstreek.
.
De Spoedpost Westelijke Mijnstreek is gevestigd in Zuyderland Ziekenhuis Sittard/Geleen, naast de spoedeisende hulp.
.
Bezoekadres: Dr. H. van der Hoffplein 1, 6162BG Sittard-Geleen.
Bloedprikken kan in de praktijk op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 08.00-12.00u. Dit kan alleen op afspraak.
óf
Op afspraak (geprint labformulier en identiteitsbewijs meenemen) op de volgende locaties:.
Denkt u dat u een blaasontsteking heeft en wilt u urine laten nakijken door de doktersassistente?
.
Zie voor meer informatie over blaasontsteking
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk.
Gaat u op reis en wilt u zich laten informeren over de reisvaccinaties?
U kunt zich wenden tot de GGD 088-0049149 of ga naar de website
De GGD geeft u een vaccinatieadvies waarmee u zich eventueel bij ons kunt melden voor het vaccineren.
Als u een klacht heeft over de praktijk of over ons functioneren dan vernemen wij dit graag. U kunt het Klachtenformulier voor de patiënt invullen. Vervolgens wordt er contact met u opgenomen om uw klacht door te nemen.
.
Bent u niet tevreden met de interne klachtenafhandeling, dan kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Deze faciliteert een netwerk van onafhankelijke klachtenfunctionarissen die uw klacht kunnen bemiddelen.