Zorg ervoor dat u onderstaande gegevens bij de hand heeft voordat u herhaalrecepten gaat bestellen | Naam medicijn | Sterkte van het medicijn | Hoe vaak per dag u dit medicijn gebruikt | Aantal tabletten/Periode waarvoor u een herhaling wilt | Naam van uw apotheek | Gaat u het zelf afhalen of met het bezorgd worden |
Om van deze dienst gebruik te maken behoeft u logingegevens.
Deze gegevens kunt u slechts via de doktersassistente verkrijgen.
Voor meer informatie kunt u kijken op de deze pagina
.
U kunt voorlopig ook nog mailen: praktijkseverens@ezorg.nl of dit online formulier gebruiken.
Het
046-4397250
Dit telefoonnummer is uitsluitend bedoeld voor het bestellen van herhaalrecepten. Via een inspreekprogramma kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week uw herhaalrecept bestellen. Volg de instructies die u te horen krijgt bij het bellen met de herhaalreceptenlijn. Ingesproken op werkdagen vóór 14.00 uur betekent afhalen bij de apotheek of bezorgen van het recept op de volgende werkdag na 14.00 uur.
U kunt in de brievenbus in de hal van de praktijk de lege medicijndoosjes met naamsticker in deponeren of een briefje met naam, geboortedatum, de naam van het/de medicijn(en) en de dosering met het benodigde aantal. Voor 14.00 uur ingeleverd betekend de volgende werkdag na 14.00 u afhalen bij de apotheek.
Als hetgeen wat u besteld niet overeenkomt met de in uw medicatiehistorie bekende medicatie, zal de assistente hierover contact opnemen met u. Alleen chronische medicatie welke dagelijks ingenomen moet worden, mogen herhaald worden. Deze chronische medicamenten worden voor 3 maanden voorgeschreven.
.
Volgens landelijke afspraken kunnen antidepressiva, slaaptabletten en kalmeringstabletten voor maximaal 1 maand voorgeschreven worden.
.
De anticonceptiepil kan voor maximaal 6 maanden voorgeschreven worden.
.
Het komt wel eens voor dat de apotheker een door de huisarts voorgeschreven geneesmiddel vervangt door een meestal goedkoper maar identiek geneesmiddel. De apotheker zal u hierover altijd informeren. Voor vragen over vervangende, identieke geneesmiddelen kunt u te allen tijde terecht bij uw apotheker.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dit om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten.
.
We hebben een dagelijks ochtend spreekuur en een klein middagspreekuur. Uw afspraak duurt 10 minuten en is geschikt voor het behandelen van één klacht.
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er dan rekening mee houden in de agenda om uitloop van het spreekuur proberen te voorkomen.
Bent u om medische redenen niet in staat zijn om het spreekuur in de praktijk te bezoeken, dan kan de huisarts ook naar u toe komen. Het verdiend echter, indien mogelijk, de voorkeur om in de huisartsenpraktijk te komen omdat daar betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden zijn.
Een telefonisch consult is bedoeld voor een korte vraag of om een uitslag te bespreken. U kunt hiervoor een afspraak maken. U wordt dan teruggebeld door de huisarts.
Spoedpost Westelijke Mijnstreek (046)-4009925
Buiten de openingstijden (vóór 8:00 en ná 17:00) en in de weekenden kunt u voor spoedgevallen terecht op de Spoedpost Westelijke Mijnstreek.
.
De Spoedpost Westelijke Mijnstreek is gevestigd in Zuyderland Ziekenhuis Sittard/Geleen, naast de spoedeisende hulp.
.
Bezoekadres: Dr. H. van der Hoffplein 1, 6162BG Sittard-Geleen.
Op afspraak bloedprikken kan in de praktijk tussen 08.00-12.00u
óf
Zonder afspraak (geprint labformulier en identiteitsbewijs meenemen) op de volgende locaties:
.
Denkt u dat u een blaasontsteking heeft en wilt u urine laten nakijken door de doktersassistente?
.
Zie voor meer informatie over blaasontsteking
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.
Gaat u op reis en wilt u zich laten informeren over de reisvaccinaties?
U kunt zich wenden tot de GGD 088-0049149 of ga naar de website
De GGD geeft u een vaccinatieadvies waarmee u zich eventueel bij ons kunt melden voor het vaccineren.
Als u een klacht heeft over de praktijk of over ons functioneren dan vernemen wij dit graag. U kunt het Klachtenformulier voor de patiënt invullen. Vervolgens wordt er contact met u opgenomen om uw klacht door te nemen.
.
Bent u niet tevreden met de interne klachtenafhandeling, dan kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Deze faciliteert een netwerk van onafhankelijke klachtenfunctionarissen die uw klacht kunnen bemiddelen.